Forma zatrudnienia: umowa o pracę na zastępstwo
Wymagania niezbędne jakie powinni spełnić kandydaci:
- Obywatelstwo polskie.
 - Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
 - Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku asystenta rodzinnego.
 - Osoba musi posiadać:
 
a)wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
- b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia, co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
 - c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
 
- Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie
 
jest jej zawieszona ani ograniczona;
- Wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku
 
do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
- Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne
 
przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe :
- prawo jazdy kat. B oraz dysponowanie samochodem,
 - umiejętności pracy w zespole,
 - otwartość na potrzeby, problemy innych,
 - znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
 - wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
 - samodzielność w działaniu oraz wykazywaniu własnej inicjatywy,
 - komunikatywność,
 - odporność na sytuacje stresowe,
 - znajomość w szczególności przepisów prawnych z zakresu: ustawy o pomocy społecznej, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii, alkoholizmowi, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy ,,Za Życiem”.
 
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
- Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
 - Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
 - Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
 - Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
 - Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
 - Wspieranie aktywności społecznej rodzin;
 - Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
 - Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
 - Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
 - Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
 - Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dla dzieci;
 - Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
 - Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
 - Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
 - Sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
 - Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
 - Współpraca z Zespołem Interdyscyplinarnym do spraw przeciwdziałania przemocy w rodzinie lub grupą roboczą oraz innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
 
Wymagane dokumenty:
- CV ze zdjęciem;
 - list motywacyjny;
 - List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą; „Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922 ze zm.)”;
 - Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
 - Kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),
 - Kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy;
 - Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie obowiązków asystenta rodziny;
 - Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
 - Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
 - Kopia dowodu osobistego;
 - Oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona;
 - Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
 
Termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Morawicy lub pocztą na adres Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Morawicy, ul. Kielecka 38, 26 – 026 Morawica w terminie do dnia 21.08.2017r. godz. 15:30.z dopiskiem na kopercie „Dotyczy naboru na stanowisko asystenta rodziny”
Aplikacje, które wpłyną do MGOPS po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Dodatkowe informacje pod numerem telefonu: 41 301 40 41.
Kierownik MGOPS w Morawicy
Kazimiera Szałas



