Miejsko – Gminny Ośrodka Pomocy Społecznej w Morawicy Ogłasza nabór na stanowisko : GŁÓWNY KSIĘGOWY w Środowiskowym Domu Samopomocy w Brudzowie – 1/2 etatu
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych;
- kandydat/ka nie był/a prawomocnie skazany/a za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe oraz za przestępstwa popełnione umyślnie;
- spełnienie jednego z poniższych warunków:
- ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości;
- ukończenie średniej,, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej o kierunku rachunkowość i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości;
- wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów:
- posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- nieposzlakowana opinia;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
- Wymagania dodatkowe:
- umiejętność interpretacji i zastosowania aktów prawnych niezbędnych do wykonywania powierzonych zadań;
- biegła znajomość ustawy o finansach publicznych i rachunkowości;
- biegła znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej, przepisów podatkowych, płacowych, kadrowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych;
- znajomość przepisów z zakresu prawa samorządowego, KPA, zamówień publicznych, prawa pracy;
- znajomość zasad finansowania zadań z pomocy społecznej;
- posiadanie umiejętności sporządzania danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia;
- umiejętność pracy w systemach informatycznych, w tym programów księgowych, sprawozdawczych i bankowych;
- znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych;
- doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego;
- umiejętność pracy w zespole;
- zaangażowanie, kreatywność i punktualność;
- dokładność i samodzielność;
- Zakres wykonywania zadań na w/w. stanowisku, m. in:
- prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej jednostki zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o finansach publicznych, ustawie o rachunkowości oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa;
- prognozowanie oraz ustalanie wysokości środków finansowych niezbędnych dla działalności ŚDS z uwzględnieniem zasad racjonalnej gospodarki finansowej;
- nadzór nad terminową realizacją należności finansowych;
- przygotowywanie dokumentów księgowych do wypłaty, dokonując:
- wstępnej kontroli dokumentu polegającej na stwierdzeniu czy spełnia on wymogi stawiane w ustawie o rachunkowości;
- wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- opracowanie analiz i informacji dotyczących stanu środków finansowych ŚDS;
- sprawowanie nadzoru nad obiegiem dokumentów finansowo-księgowych;
- opiniowanie wniosków, dokumentów i zarządzeń wewnętrznych wywołujących skutki finansowe;
- sprawowanie nadzoru nad gromadzeniem i przechowywaniem dokumentacji finansowej;
- wykonywanie bieżących analiz, zapisów księgowych na kontach analitycznych i syntetycznych;
- merytoryczne i terminowe przygotowanie dokumentów planowania i sprawozdawczości;
- prowadzenie ewidencji środków trwałych, dokonywanie przeszacowań i odpisów amortyzacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz ewidencji wyposażenia;
- rozliczanie inwentaryzacji;
- prowadzenie spraw osobowych pracowników, prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych, bhp, urlopów, badań lekarskich, a w szczególności:
- akt osobowych pracowników,
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy, w tym przygotowywanie umów zmieniających warunki pracy i płacy, nagród, kar porządkowych, świadectw pracy i innych dokumentów dotyczących stosunku pracy,
- prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników,
- wykonywanie innych czynności przewidzianych przepisami Prawa pracy,
- prowadzenie rejestru delegacji służbowych, ewidencji wyjść pracowników w godzinach pracy.
- prowadzenie składnicy akt;
- Informacja o warunkach pracy:
- Praca wykonywana w siedzibie ŚDS;
- Praca w systemie jednozmianowym ½ etatu – umowa o pracę; (20 godzin tygodniowo)
- Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- CV wraz z listem motywacyjnym;
- Kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i doświadczenie, potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem;
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach zawodowych i umiejętnościach, potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem;
- Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- Oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe wraz z oświadczeniem, iż nie toczy się żadne postępowanie karne;
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku Głównego księgowego;
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;
- Termin, sposób i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko Głównego księgowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Brudzowie” należy składać do 29.11.2019 r. do godz. 15.00, pok. 24.
pod adresem:
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Morawicy
- Kielecka 9
26-026 Morawica
- Inne informacje:
Oferty przesłane po terminie oraz niekompletne nie będą rozpatrywane, decyduje data wpływu do MGOPS w Morawicy. Zakwalifikowani kandydaci zostaną poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Oferty odrzucone zostaną zniszczone po upływie 14 dni od zakończenia procedury naboru.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 41 301 40 42
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Morawicy oraz na tablicy ogłoszeń w jego siedzibie.